Returpolicy
NOTERA: VI RETURNERAR INTE GRATIS, DET TILLKOMMER EN AVGIFT FÖR DETTA
Returnering
- Är det möjligt att returnera min beställning?
Ja, det är möjligt. Om du inte är nöjd med de varor du beställt har du möjlighet att returnera dem inom 30 dagar efter mottagandet. Kostnaden för retur varierar mellan 180 SEK och 360 SEK.
I detta fall måste beställningen uppfylla följande villkor:
1. Beställningen innehåller fortfarande alla korrekta delar, komponenter och förpackningen har
anlänt exakt som produkten.
2. normal hantering av produkten är uppenbar, brott på grund av ovarsam hantering är uteslutet.
3. Produkter för vilka hygien är viktigt har rengjorts noggrant innan returprocessen
returprocessen påbörjas.
4. Produkten har konstaterats vara defekt omedelbart efter mottagandet.
5. Vi har rätt att debitera kunden för fraktkostnader.
6. En retur kommer att behandlas inom 7 arbetsdagar och om villkoren är uppfyllda kommer returen att bekräftas officiellt inom denna period.
*Vi förbehåller oss rätten att vägra returnera varor om vi misstänker att varorna har använts eller skadats utan vårt eget fel.
Hur kan jag returnera min beställning?
Om din beställning uppfyller ovanstående villkor måste du göra följande för att starta returprocessen.
- Skicka ett e-postmeddelande till: info@varcise.se
Se till att e-postmeddelandet innehåller följande:
- Beställningsnummer
- Anledning till returförfrågan
- Foto av produkten i händelse av brott
- Kundens förnamn + efternamn
- Kundens adress
- Vi kommer att tala med dig och ge dig returadressen.
Skicka aldrig returen till avsändaren, vi skickar dig rätt adress efter att du har bett oss om det.
Du som kund ansvarar för fraktkostnaderna för att returnera produkten i fråga.
Konsumenten har ångerrätt i enlighet med följande bestämmelse om konsumenten är en fysisk person som ingår en juridisk transaktion för ändamål som inte till övervägande del är relaterade till hans eller hennes kommersiella eller yrkesmässiga verksamhet:
A. VILLKOR FÖR AVBESTÄLLNING
Ångerrätt
Ångerfristen är 14 dagar från den dag då du eller en annan tredje part än den av dig angivna transportören tog emot eller accepterade de sista varorna.
Eftersom vi arbetar med ett helt automatiserat system utförs beställningar så snart de har lagts. Därför kan vi inte avbryta fraktprocessen fram till leveransen, så en återbetalning är inte möjlig vid mottagandet av varorna.
För att utöva din ångerrätt måste du informera oss Shopvy genom ett tydligt uttalande (t.ex. via e-post) om ditt beslut att frånträda detta avtal. Ångerrätten är fullständig när vi har mottagit varorna. Kostnaden för att returnera varorna bärs av köparen.
Registrering för försändelser på väg
Eftersom våra varor skickas från Asien kan det förekomma längre transittider som vi inte har någon kontroll över. Om varorna redan är på väg till dig är avbokning inte möjlig. Vänta tills du har mottagit varorna och returnera dem sedan till oss. Naturligtvis kan du informera oss om din avbokning i förväg.
För att garantera dig snabbast möjliga retur, vänligen skicka oss en leveransbekräftelse.
Konsekvenser av återkallelse
Om du återkallar detta avtal måste vi återbetala alla betalningar vi har fått från dig, med undantag för leveranskostnaderna (exklusive extra kostnader till följd av att du har valt en annan typ av leverans än den billigaste standardleveransen
som erbjuds), utan dröjsmål och senast inom fjorton dagar från den dag då vi mottog meddelandet om att du frånträder detta avtal och mottagandet av varorna. För denna återbetalning kommer vi att använda samma betalningsmedel som du använde för den ursprungliga transaktionen, såvida inte annat uttryckligen överenskommits med dig; under inga omständigheter kommer du att debiteras för denna återbetalning.
** ALLA RETURER KOMMER ATT SKICKAS TILL VÅRT CENTRALLAGER I ASIEN PÅ KUNDENS BEKOSTNAD.
KUNDENS KOSTNADER.